• 2325
  • 8 مرتبه
  • چهار شنبه 14 آبان 1404

حسابداری هزینه و مدیریت هزینه

حسابداری هزینه و مدیریت هزینه

بنابراین این حسابداری با بررسی هزینه های ثابت و متغیر یک خط تولید را مورد بررسی داده و نقطه ی سودآور و نقطه ی ضرر را تعیین می کند. اما باید بدانید که سود حاصل از فروش نقطه ی سود آور به منظور توسعه و عملکرد بهتر نقطه ی ضرر به کار گرفته می شود تا در نهایت این نقطه از تولید یعنی نقطه ی ضرر نیز به سود لازم برسد.

هزینه بهای تمام شده کالای فروش رفته یا خدمات انجام شده به منظور کسب درآمد است. به عبارت دیگر، مخارجی است که برای کسب درآمد پرداخت یا واقع شده است و از طریق بهای تمام شده دارایی ها یا خدماتی که در یک دوره مالی به مصرف می رسد یا مورد استفاده قرار می گیرد، اندازه گیری و در مدارک حسابداری ثبت می شود.

مانند بهای تمام شده کالای فروش رفته، حقوق کارکنان، سوخت، روشنایی، و استهلاک اموال. عنوان هر حساب هزینه باید ماهیت آن حساب را بیان کند، مثلا هزینه اجاره، هزینه حقوق، هزینه بیمه چون هزینه ها سرمایه را کاهش می دهد به محض تحقق بدهکار می شود.

 

حسابداری هزینه استاندارد

این نوع حسابداری هزینه ها را برای مقایسه کارآیی کارآمد و مواد برای تولید کالاها یا خدمات تحت شرایط استاندارد
استفاده می کند. ارزیابی این تفاوت ها یک تحلیل واریانس نامیده می شود. حسابداری هزینه های سنتی اساسا هزینه را بر اساس یک اندازه گیری، کار یا ساعت ماشین اختصاص می دهد.

با توجه به این که هزینه سربار با توجه به هزینه های کارایی نسبت به هزینه های کار افزایش یافته است، تخصیص هزینه سربار به عنوان یک هزینه کلی باعث شده تا گاهی اوقات بینش گمراه کننده تولید شود.

برخی از مسائل مربوط به حسابداری هزینه این است که این نوع حسابداری بر کارایی کار تاثیر می گذارد با وجود اینکه هزینه های نسبتا کمی برای شرکت های مدرن تشکیل می دهد.

حسابداری هزینه ها مسئولیت ثبت

حسابداری هزینه ها مسئولیت ثبت، ضبط و گزارش اطلاعات مربوط به هزینه های سازمان ها را بر عهده دارد. در بسیاری موارد، حسابداری هزینه ها و حسابداری مدیریت برای تصمیم گیرندگان داخلی در نظر گرفته می شود حسابداری مالی برای تصمیم گیری های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

درک آنچه که در حسابداری بهاء دخالت دارد می تواند به شما در شناسایی روش حسابداری بهینه برای چالش های پیش روی شما در کسب و کار کمک کند.

حسابداری هزینه و طراحی اطلاعات

حسابداران هزینه در طراحی اولیه و اجرای سیستم های حسابداری بهاء دخالت دارند. طراحی سیستم های حسابداری هزینه ها از نظر اهداف با سیستم های حسابداری مالی تفاوت دارند.

سیستم های حسابداری مالی برای پردازش و جمع آوری اطلاعات و تهیه گزارش برای گزارش گیری مالی خارجی طراحی شده اند. سیستم های حسابداری هزینه ها برای جمع آوری اطلاعات و گزارش گیری مالی داخلی استفاده می شود.

حسابداری هزینه و اطلاعات مالی

هنگامی که یک سیستم حسابداری هزینه طراحی و اجرا می شود، مقدار قابل توجهی از حسابداری هزینه مربوط به جمع آوری و ارائه اطلاعات مالی است. به عنوان مثال، یک شرکت کوچک ممکن است با توجه به گسترش تبدیل به کارخانه شود. در این مورد، انتظار می رود حسابداران هزینه ای را برای جمع آوری اطلاعات در مورد درآمد و هزینه های فعلی، هزینه های مربوط به برنامه های مختلف توسعه یا هزینه های پیش از توسعه را جمع آوری کنند.

هنگامی که حسابدار هزینه اطلاعات مربوط به تصمیم گیری را جمع آوری کرده است، اطلاعات در گزارش های مدیریتی طراحی شده و برای کمک به تصمیم گیری نمایش داده می شود.

حسابداری مالی برای انطباق و مقایسه پذیری

حسابداری مالی برای انطباق و مقایسه پذیری تلاش می کند. اما با استفاده از حسابداری هزینه ها، گزارش ها و روش ها که اغلب بر اساس یک آئین نامه طراحی شده اند، برای تصمیم گیری ها همیشه یکسان نیستند.

بنابراین داده های مورد استفاده برای تصمیم گیری نباید یکسان باشند. حسابداری هزینه انعطاف پذیری را برای مدیران فراهم می کند تا داده های مربوطه را برای تصمیم های فردی مورد بررسی قرار دهند.

حسابداری هزینه در مقایسه با حسابداری مالی

حسابداری هزینه ها ، به ویژه در مقایسه با حسابداری مالی، اطلاعاتی درباره چشم انداز آینده یک سازمان فراهم می کند به همین ترتیب بودجه بندی، یک روش حسابداری، اجازه می دهد تا برآوردها ساخته و جمع آوری شوند تا مدیریت بتواند به سمت آینده حرکت کند. حسابداری بهاء می تواند به شما در درک هزینه های اجرای یک کسب و کار کمک کند.

در مدیریت امور مالی شرکت، رابطه هزینه های مخارج و سودآوری با موفقیت یا شکست آن ارتباط دارد . حسابداری بهاء شاخه ای از حسابداری مدیریت است که به طور سیستماتیک به مدیران در تعادل داخلی هزینه ها و سود و همچنین ارزیابی هزینه های عملیاتی و تجزیه و تحلیل بودجه کمک می کند.

شرح وظایف حسابداری در مورد هزینه

  • فعالیت های حسابداری ماهانه و سه ماهه را تجزیه و تحلیل می کند
  • برنامه ریزی و گزارش گیری حسابرسی مالی را برای مدیریت آماده می کند
  • اطمینان حاصل می کند که خدمات و فرایندها مطابق با شیوه های حسابداری و الزامات قانونی در حال انجام است
  • ضبط و گزارش هزینه های تولید کالا و ارائه خدمات
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.