• 2020
  • 3 مرتبه
  • شنبه 29 شهریور 1404

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

افراد حقیقی پس از دریافت پروانه کسب

افراد حقوقی پس از ثبت شرکت

در این فرآیند، شما باید مراحل دریافت کد اقتصادی را نیز انجام دهید، زیرا برای ادامه فعالیت‌های مالیاتی، داشتن کد اقتصادی الزامی است. همچنین، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند، باید در اسرع وقت برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند. عدم انجام این کار در زمان مقرر، منجر به جرایم مالیاتی خواهد شد.

نکته: بسیاری از کارفرمایان برای کاهش هزینه‌ها نیازی به استخدام حسابدار دائمی ندارند و ترجیح می‌دهند که امور حسابداری‌ شان به‌ صورت دورکاری یا چند ساعت در هفته انجام شود. در این صورت، می‌توانید از خدمات اعزام حسابدار ما استفاده کنید.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیاتی

مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی (شرکت‌ها):

اصل و کپی مدارک شرکت، شامل:

اساسنامه
اظهارنامه ثبت شرکت
شرکت‌نامه
تقاضانامه
روزنامه رسمی تأسیس
مهر شرکت

اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت
اصل و کپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی (در صورت وجود تغییرات)
فیش آب، برق، تلفن و گاز دفتر شرکت
فیش واریزی دو در هزار سرمایه اولیه شرکت
تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت
گواهی امضای صاحبان امضای مجاز اشخاص حقوقی در دفترخانه اسناد رسمی
اجاره‌نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت (به نام شرکت)
وکالت‌ نامه یا معرفی‌نامه کتبی از طرف شرکت (در صورت عدم حضور مدیرعامل)

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها):

فرم اطلاعات هویتی
تصویر شناسنامه و کارت ملی
اصل و کپی فیش بانکی عوارض کسب‌ و کار
ارائه سند مالکیت یا اجاره‌ نامه محل فعالیت
سه قطعه عکس ۳×۲
پیش‌ ثبت‌ نام کد اقتصادی

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.