یک شنبه 05 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
2 0 0

🌐 سپر مالیاتی (Tax Shield) ویژه

▫️ در واقع کاهش مالیات بر درآمد است که از طریق کسر قانونی از درآمد مشمول مالیات به دست می‌آید. به عبارت دیگر، سپر مالیاتی ابزاری است که به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق کسر هزینه‌هایی مانند بهره وام، استهلاک، و هزینه‌های تحقیقاتی، درآمد مشمول مالیات خود را کاهش دهند و در نتیجه مالیات کمتری بپردازند. ▫️ سپر مالیاتی یک مفهوم مهم در برنامه‌ریزی مالیاتی است که به افراد و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با استفاده از روش‌های قانونی، بدهی مالیاتی خود را کاهش دهند یا به تعویق بیندازند.  ▫️ سپر مالیاتی از طریق کسر هزینه‌هایی که در قوانین مالیاتی مجاز شناخته شده‌اند، حاصل می‌شود. این هزینه‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند: ▪️بهره وام: بهره‌ای که فرد یا شرکت بابت وام پرداخته می‌کند، یک هزینه قابل کسر است که می‌تواند به عنوان سپر مالیاتی استفاده شود.  ▪️استهلاک: کاهش ارزش دارایی‌ها به مرور زمان به دلیل استفاده یا فرسودگی است که می‌تواند از درآمد مشمول مالیات کسر شود.  ▪️هزینه‌های تحقیقاتی: برخی از هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه نیز ممکن است به عنوان سپر مالیاتی در نظر گرفته شوند.  ▪️کمک‌های خیریه: کمک‌های مالی به موسسات خیریه نیز ممکن است مشمول کسر مالیاتی باشند و به عنوان سپر مالیاتی عمل کنند.  ▫️مثال: اگر یک شرکت برای تامین مالی فعالیت‌های خود وام گرفته باشد، بهره‌ای که به بانک پرداخت می‌کند، یک سپر مالیاتی است. این شرکت می‌تواند این بهره را از درآمد مشمول مالیات خود کسر کند و در نتیجه مالیات کمتری بپردازد.

یک شنبه 05 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
2 0 0

🌐 مقایسه سه نسبت مالی کلیدی در تحلیل بنیادی ویژه

در دنیای سرمایه‌گذاری و تحلیل مالی، نسبت‌های مالی ابزارهای مهمی برای ارزیابی ارزش واقعی سهام شرکت‌ها هستند. سه نسبت پرکاربرد که در این پست به‌صورت خلاصه و مقایسه‌ای معرفی شده‌اند عبارتند از: ▪️نسبت P/E (نسبت قیمت به سود): مناسب برای شناسایی شرکت‌های سودآور و دارای پتانسیل رشد در صنایع پایدار و بالغ. ▪️نسبت P/S (نسبت قیمت به فروش): ابزاری مقاوم در برابر دستکاری‌های حسابداری و مفید برای تحلیل شرکت‌هایی که هنوز به سودآوری نرسیده‌اند. ▪️نسبت P/B (نسبت قیمت به ارزش دفتری): شاخصی کاربردی برای بررسی ارزش سهام نسبت به دارایی‌های شرکت، به‌ویژه در صنایع سرمایه‌بر یا شرکت‌های دارای دارایی فیزیکی بالا. ▫️انتخاب نسبت مناسب، بستگی به نوع شرکت، شرایط بازار و اهداف تحلیل دارد. در این پست، ویژگی‌ها، مزایا و محدودیت‌های هر نسبت به‌طور دقیق بررسی شده‌اند.

یک شنبه 05 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
2 0 0

🔹قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی توسط شورای نگهبان تایید شد؛ این قانون پس از ابلاغ و تدوین آیین نامه های اجرایی یک پایه مالیاتی برای مقابله با سفته بازی و سوداگری در فعالیت‌های غیر مولد اقتصادی خواهد بود. ویژه

👈به گزارش شادا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از تأیید «طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در این شورا خبر داد. وی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این طرح پس از اصلاحات انجام‌شده توسط مجلس شورای اسلامی و بررسی مجدد در شورای نگهبان، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده است. 🔺طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از ابزارهای پیشنهادی برای کنترل فعالیت‌های غیرمولد اقتصادی و کاهش سوداگری در بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا، مسکن و خودرو مطرح بوده است. 🔺این طرح با هدف تنظیم‌گری بازار، کاهش التهابات قیمتی و هدایت سرمایه‌ها به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی تدوین شده بود. با این حال، در مراحل اولیه بررسی، شورای نگهبان به دلیل برخی ابهامات و اشکالات، خواستار اصلاحات در این طرح شده بود. 🔺پس از انجام اصلاحات لازم توسط مجلس شورای اسلامی، این طرح بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد و نهایتاً مورد تأیید قرار گرفت؛ اجرای این قانون انگیزه‌های سفته‌بازی در بازارهای غیرمولد کاهش خواهد داد تا منابع مالی به سمت تولید و سرمایه‌گذاری‌های پایدار هدایت شود. همچنین، این طرح می‌تواند به افزایش شفافیت در معاملات و کاهش فعالیت‌های سوداگرانه کمک کند.

یک شنبه 05 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
2 0 0

✅بی توجهی سازمان امور مالیاتی به جولان «کش لس»‌ها در پاساژ‌ها و آرایشگاه‌های زنانه ویژه

◀️رویکرد سازمان امور مالیاتی در سروسامان دادن به صدور دستگاه‌های کارتخوان قابل تقدیر است، اما این در حالی است که شبکه بانکی و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها بدون هیچ گونه تذکری از سوی سازمان امور مالیاتی، مشغول توزیع دستگاه‌های کش لس در سطح بازار هستند تا کسب و کار‌ها برای فرار مالیاتی و عدم شناسایی فرآیند کارت به کارت، از کش لس‌ها استفاده کنند. ◀️به گزارش تابناک اقتصادی ؛ در حالی که توجه دولت بر جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درامدهای مالیاتی در دخل و خرج بودجه است، اما در عمل با گسترش و توزیع دستگاه های کش لس (CashLess) یا همان دستگاه‌های خودپرداز غیر نقد در بسیاری از مراکز خرید و طلافروشی ها و حتی آرایشگاه های زنانه در شهر تهران، عملا بستر فرار مالیاتی و کارت و به کارت به صاحبان این کسب و کارهای پردرآمد فراهم شده است! ◀️این در شرایطی است که سازمان امور مالیاتی بدون توجه به موضوع مهم کش لس ها، به سراغ دستگاه های کارت خوان رفته و اعلام کرده است: شرط صدور دستگاه کارتخوان، داشتن پرونده مالیاتی است. در غیر این صورت، یعنی در صورت نداشتن پرونده مالیاتی، دستگاه کارتخوان برای هیچ کس صادر نمی‌شود

شنبه 04 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
2 0 0

🔹فهرست انواع گوشت و فرآورده های گوشتی معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۴ ویژه

➖کنسرو آبزیان : اعم از تازه، منجمد، قطعه شده، چرخ شده یا بسته بندی شده ➖انواع ماهی و آبزیان پرورشی یا دریایی: اعم از تازه، منجمد، قطعه شده، چرخ شده یا بسته بندی شده ➖طیور: اعم از تازه، منجمد، قطعه شده،  چرخ شده یا بسته بندی شده ➖انواع دام سبک و سنگین: اعم از تازه، منجمد، قطعه شده،  چرخ شده یا بسته بندی شده ➖فرآورده های گوشتی از بخش های خوراکی دام، طیور و آبزیان: انواع کباب لقمه، انواع برگر، انواع سوخاری، شامی، کتلت، شنیتسل، کباب کوبیده، جوجه کباب، انواع فیله آماده، و نیمه آماده به صورت منجمد و بسته بندی ➖کنسرو گوشت قرمز و سفید ➖امعا و احشای طیور: جگر، سنگدان، پای مرغ ➖امعا و احشای خوراکی دام سبک و سنگین: اعم از تازه، منجمد، قطعه شده، چرخ شده یا بسته بندی شده 🔺تولیدکنندگان و یا عرضه کنندگان این کالاها مکلف هستند برچسب معافیت از مالیات بر ارزش‌افزوده را روی بسته بندی کالای مذکور درج نمایند. 🔺دریافت مالیات و عوارض از کالاها و خدمات معاف توسط عرضه کنندگان آنها مشمول جریمه ای معادل دو برابر مالیات و عوارض دریافتی بوده و قابل بخشش نیز نمی باشد. 🔺واردات این کالاها معاف نبوده و مالیات و عوارض با نرخ استاندارد در مبادی گمرکی به آن تعلق می‌گیرد. 🔺اعمال معافیت مالیاتی در خصوص مواد خوراکی منوط به اخذ گواهینامه سلامت مخصوص از مراجع قانونی ذیصلاح از قبیل سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو است.

شنبه 04 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
3 0 0

🔹بخشنامه مالیاتی ویژه

✍️براساس مفاد رای وحدت رویه شماره ۱۵۵ مورخ ۱۳۴۷/۱۲/۱۴ هیئت عمومی دیوان عالی کشور، طلبکاران از شخص ورشکسته حق مطالبه خسارت تاخیر تادیه ایام پس از تاریخ توقف را ندارند بنابراین مطالبه جرایم با ماهیت تاخیری» توسط ادارات کل امورمالیاتی ازشخص ورشکسته مجاز نخواهد بود. ✍️بدین ترتیب در این گونه موارد، مطالبه جرایم موصوف با رعایت شرایط زیر فاقد وجاهت قانونی است: عدم امکان مطالبه جرایم مذکور، منوط به عدم نقض حکم ورشکستگی طی فرآیندهای قانونی ذیربط است؛ اداره امور مالیاتی ذیربط قبل از هرگونه اقدام یا تصمیم در خصوص شخص ورشکسته ازجمله عدم مطالبه جرایم موصوف وضعیت حقوقی و قضایی پرونده مربوطه را از دوایر حقوقی اداره کل متبوع خود استعلام نمایند. معاونت فناوریهای مالیاتی سازمان موظف است ظرف مدت چهار ماه سامانه‌های مالیاتی را مطابق مفاد این مقرره اصلاح نماید.

شنبه 04 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
2 0 0

🔹 هر ایرانی بالای ۱۰ حساب بانکی دارد/متوسط جهانی، هر نفر یک حساب ویژه

🔺آمار مربوط به تعداد حساب‌های بانکی برخی کشورها نشان می‌دهد، تعداد حساب‌های بانکی در ایران در نسبت با رتبه دوم فهرست یعنی سنگاپور اختلاف ۵ برابری دارد. 🔺براساس این آمار به ازای هر ایرانی به طور میانگین ۱۰.۵ حساب بانکی فعال وجود دارد. میانگین جهانی حساب بانکی در کل جهان به ازای هر فرد یک و یا کمتر از آن است. 🔺موضوع تعدد حساب‌ها سبب تشدید چالش‌های مربوط به حساب‌های اجاره‌ای و جرایمی است که در بستر آنها رخ می‌دهد.

شنبه 04 مرداد 1404 نویسنده : مدیر سایت
2 0 0

🔹اطلاعات بیمه ای ویژه

🔺پرداخت یا تقسیط بدهی به سازمان تأمین اجتماعی مانع از طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری نمی‌شود. 🔺یعنی حتی اگر کارفرما  بدهی خود را به صورت کامل پرداخت کرده باشد یا اقساط آن را تنظیم کرده باشد، همچنان در مهلت مقررحق شکایت و اعتراض به اصل مطالبه، جرائم متعلقه یا نحوه محاسبه بدهی را دارد