• 1441
  • 5 مرتبه
  • پنج شنبه 12 تیر 1404

📝نحوه اجرای عدم فعالیت و گزارش به حوزه مالیاتی 📝

📝نحوه اجرای عدم فعالیت و گزارش به حوزه مالیاتی 📝

⭕️۱-عدم فعاليت شركت ناظر به گذشته مي باشد و نمي توان نسبت به آينده يا سال مالي بعد اعلام عدم فعاليت نمود .
⭕️۲- جهت اعلام عدم فعاليت بايد تشكيل پرونده دارايي نمود و بدون تشكيل پرونده عدم فعاليت معنايي ندارد .
⭕️۳- عدم فعاليت شركت حتما بايد در مهلت قانوني يعني 4 ماه اول سال مالي بعد اعلام گردد و اگر خارج از مهلت مقرر باشد شركت مشمول جريمه مالياتي خواهد شد .
⭕️۴-جهت عدم فعاليت شركت تسليم دفاتر مالي و اظهارنامه عدم فعاليت ضروري است ، پس هر سال دفاتر مالي شركت را در مهلت مقرر تهيه نماييد .
۵- براي مثال عدم فعاليت سال1394( اول فروردين تا آخر اسفند 94) تا 31 تير ماه 1395 و با تسليم دفاتر مالي و اظهارنامه مالياتي عدم فعاليت شركت صورت مي پذيرد .
⭕️۶- عدم فعاليت شركت را مي بايست هر سال اعلام نمود. 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.